HADAS SHEINFELD

ניהול מוצר בבידוד

אחרי ששמענו את כל העצות לגבי הצורך להתלבש בבוקר, אני מתחילה לחשוב ברצינות על האתגרים שלנו כמנהלי ומנהלות מוצר, שצריכים להמשיך לעבוד בימים המוזרים האלה.

אני בטוחה שרבים מכם גם שואלים את עצמם שאלות יותר עמוקות/קיומיות (את מי בכלל מענין המוצר שלי בימים אלה? האם בכלל תהיה חברה/מוצר כשהעולם יצא מהטרפת הזו?). אבל הפעם החלטתי להתרכז בכל זאת בעבודה שלנו. ביום יום. הקשיים ביום יום שהשתנה לנו כל כך.

אז הנה המחשבות שלי, מוזמנים להוסיף את שלכם, ובהמשך ננסה לפצח ולהציע פתרונות. סידרתי לפי סדר עבודת מנהלת המוצר:

1. ideation/discovery נראה לי שזה החלק שהכי יפגע מענייני העבודה מהבית. החלק של איסוף דרישות, הבנת הלקוחות, העולם שלהם, הצרכים שלהם. כולנו יודעים, שזה חלק מורכב מאוד, שבעצם דורש להקשיב הרבה מעבר למה שהלקוחות אומרים בצורה ברורה.
לאסוף את כל הפרטים הקטנים האלה, לבנות מהם את התמונה, ולהבין מה צריך לפתח עכשיו, מה צריך לתעדף עכשיו. זה השלב לדבר עם המון אנשים, להסתכל, להקשיב, לקרוא, לדבר שוב, לשאול, להתיעץ, לדבר שוב.
כשהתקשורת עם הלקוחות מוגבלת כמו עכשיו, כשהעבודה של הלקוחות מוגבלת כמו עכשיו, כשהתקשורת שלנו בתוך הצוות מוגבלת, כל תהליך ה”דגירה” של המוצר נפגע בצורה משמעותית.

2. גיבוש הדרישות/הפיצוחעכשיו ש”דגרנו” על הרעיונות, אספנו את כולם, הסתכלנו עליהם מכל הכיוונים – עכשיו הגיע הזמן לפצח את הענין. להבין מה אנחנו רוצים לעשות ואיך. אצלי, הרבה פעמים רב הפיצוח נעשה כבר בשלב 1, ושלב 2 דורש בשלב ראשון רק לשבת בשקט כמה שעות ברצף, ולכתוב את המסמך.
אבל גם כמה ימים כאלה, שמאפשרים כמה שעות שקטות של ריכוז הם אתגר בימינו.

3. בניית תוכנית עבודה בשביל לבנות תכנית צריך לשבת עם המפתחים, עם מנהלי הפרויקט, עם המעצבים, עם כל הצוות. לא יודעת מה התהליך אצלכם – אבל אצלינו על מסמך הדרישות עוברים כמה פורומים שונים, ואז מוקם צוות מוצר/פיצ’ר, וצריך לתאם את תהליך הפיתוח, עדיפויות, לוחות זמנים וכו’. האתגר בימינו ברור, נכון?

4. delivery – האם זה בכלל הזמן להשיק מערכות/פיצ’רים חדשים? האם זה הזמן לקחת סיכונים מול המשתמשים שלנו? להעמיד את התשתיות שלנו במבחן? האם מישהו בכלל ישתמש במשהו חדש שאנחנו מוציאים בימים אלה?

מה פספסתי? איפה עוד יש קשיים מיוחדים בימים אלה בעבודה ניהול המוצר?

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...