HADAS SHEINFELD

היכולת הסודית (והחיונית) של מנהל/ת מוצר בכיר/ה

בואו נדבר על יכולת חיונית, ומאוד לא מוערכת אצל מנהלי מוצר – ניהול פגישות מורכבות.
דיסקליימר – אם אתם עובדים בסטארטאפ קטנטן, או שנתנו לכם מוצר stand alone שאתם עובדים עליו עם שני מפתחים וזהו זהו, הפוסט הזה פחות ידבר אליכם. אבל נראה לי שרובנו לא במצב הזה.

מהניסיון שלי, כולם רוצים ״קבוצות מועצמות שמתקדמות מהר״, אבל אם אתם בארגון קצת יותר גדול, או עובדים על מוצר קצת יותר מורכב – יגיע הרגע שתצטרכו פורום של 5, 6, או אפילו יותר אנשים בחדר. ואם יתמזל מזלכם עוד יותר, תעבדו עם אנשים טובים, שיש להם דעות, שעם חלקן תסכימו עם חלקן לא תסכימו. וכך גם כל האחרים בחדר. והנה – דיון.

המטרה שלי בפוסט הזה היא לא לתת טיפים לניהול של פגישות מורכבות, אלא להציף את העבודה שהיכולת לנהל פגישה כזו, שבה מצד אחד עובר הרבה מידע – כולם מבינים את הדעות של כולם, כולם מרגישים שהקשיבו להם, ומצד שני התקבלו החלטות, ומצד שלישי כולם יצאו מרוצים (ברמה כזו או אחרת), זו יכולת מ-ט-ו-ר-פ-ת וחשובה מאוד מאוד. זה לא קל. זה בכלל לא קל. וככל שאת עובדת עם אנשים יותר חכמים ואכפתיים, זה לפעמים יותר קשה. כי קשה להם להתפשר, קשה להם להסכים שלא להסכים ולהמשיך הלאה.

אם קשה לכם בסיטואציות האלה, זה רק אומר שיש מקום להשתפר. ואפשר להשתפר מאוד מאוד. אל תחשבו שזו יכולת שנולדים איתה. אפשר להתאמן, אפשר ללמוד איך לנהל כאלה פגישות. צריך לרצות, ובעיקר צריך פידבק ועזרה ממישהו שרואה אתכם. מנהל/ת שרואה אתכם באמת, ותתן פידבק אחרי פגישות כאלה יכולה מאוד מאוד לעזור, ואם אין לכם כזו – תמצאו מישהו אחר בארגון שאתם סומכים עליו ותבקשו.

היכולת הזו לא מספיק מוערכת. כשחושבים על היכולות של מנהלי מוצר מדברים הרבה על ״הבנה טכנית״ (בצורה מוגזמת לדעתי), מדברים הרבה על הבנה אסטרטגית, על יכולת לעשות תעדופים, והענין של הפגישות יושב בדרך כלל תחת delivery או execution. ואני אומרת לכם – מנהלת מוצר שמסוגלת להכניס 7 אנשים חכמים לחדר, עם דעות שונות, לנהל דיון ענייני, שלא גולש לשום כיוון (לא לכיוון הצחוקיאדה, ולא לכיוון ויכוחים חוצבי להבות שלא מובילים לשום מקום), שיוצאים ממנו עם החלטות או לפחות חידוד של הבעיה ואקשן אייטמס לאיך ממשיכים מכאן – מנהלת מוצר כזו היא כוכבת רצינית. בונוס למי שמצליחה לפרק מצבים מורכבים עם קצת הומור וציניות. זו כבר באמת רמה בינלאומית.

המסר שלי – אם אתם לא מרגישים מספיק חזקים בסיטואציות כאלה, תמצאו דרך להשתפר. זו יכולת שתעלה את התפקוד שלכם בטרוף. ולארגונים – שימו לב לאנשים עם היכולות האלה. הרבה פעמים מבינים את גודל הענין רק אחרי שהבנאדם עוזב, וחבל.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...