HADAS SHEINFELD

המהפכה כאן (וגם המצקצקים)

לפעמים אני משתגעת מקוצר הראיה של אנשים. זה לא שאני תמיד מבינה את הפוטנציאל במוצרים, יש רשימה שלמה של מוצרים שראיתי בהתחלה ולא הבנתי מה בדיוק הערך שלהם, חשבתי שהם מיותרים בעולם, ובסוף הפכו להצלחות מטורפות (מי אמר טוויטר). אבל לפעמים, יש מוצרים שהמהפכה שלהם ברורה, ואנשים מתעקשים להתקטנן על דקויות ולפספס את התמונה הגדולה בצורה שנראית לי לחלוטין לא מובנת.

אני מדברת כמובן על chatgpt.
בממשק אחד ממש פשוט, המוצר הראשוני הזה, פוצץ לי את המח ברעיונות על תסריטי שימוש. על בעיות שהוא יכול לפתור. אני יכולה להכין רשימה של מוצרים/סקטורים/תעשיות שישתנו מהקצה אל הקצה ברגע שאפשר יהיה להשתמש בטכנולוגיה הזו בצורה יותר קלה ומותאמת. באמת, השימושים כותבים את עצמם. 

ואז מגיעים ״הספקנים״, וחלקם אנשים ממש מוערכים ומפורסמים בתעשיה, וההתנגדות שלהם לטכנולוגיה הזו היא כל כך קצרת ראיה, שזה פשוט לא ברור לי איך זה יכול להיות.
דוגמאות:
– שאלו את המנוע מה המקור של השם ״קיבוץ דפנה״ והוא אמר ״דפנה דקל״. גיחי גיחי. 
נו באמת. מה אמרנו כאן בעצם? שהמודל לא מושלם? שיש אזורים שלמים של ידע שעדין חסרים לו? אז מה? יש כאן הדגמה של יכולות. ברור שיהיו טעויות. ברור שיהיו חוסרים.

– למנוע אין חוש הומור והוא לא מבין בדיחות.
נו, אז? גם לרופאת עור שלי אין חוש הומור (שהיא הכי טובה בתל אביב וגובה 1000 ש״ח לעשר דקות בדיקה). הבנתם את כוונתי, נכון?

– המנוע לא מזהה תרגילי חשבון  ולא מצליח לפתור אותם כשהם חלק מטקסט
נן, אז? אז כמנהלת מוצר יש לי שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה, להגדיר מראש את מגבלות המוצר ולהגיד שהוא לא פותר תרגילי חשבון, ואל תנסו. או, לפתור את הענין כך שהוא כן יזהה תרגילי חשבון ויפתור אותם. אפילו עם הבנתי הלא מאוד מעמיקה במודלים, לא נראה לי שמדובר במשהו מסובך מדי. 

– התפעול של chatgpt עולה מליונים ביום החברה מדממת כסף
תראו, זו דווקא נקודה שיכולה להיות מהותית, אם מישהו היה יושב ועושה חישוב שמוכיח שאין מספיק שימושים/צרכים שיכסו את העלות. אבל לדעתי בכל חישוב שעושים נראה שהשימושים יצדיקו את המחיר, ועוד יותר מזה – יאפשרו בניה של מודלים חדשים לגמרי של תמחור (מודלים שהולכים לעשות דיסרפשן רציני ביותר לתעשיות שלמות, כמו תעשית הפרסום המקוון). 

– אין כאן חדשנות טכנולוגית אמתית – מודלים של גוגל/פייסבוק יכולים היו לעשות את אותו הדבר כבר מזמן
זו ההתנגדות החביבה עלי (שהגיעה ממדען ה- AI הראשי של פייסבוק), כי היא ממש מפספסת את הנקודה. כייף לך, מר מדען ראשי חכם, שאתה מכיר מודלים כאלה ממזמן, ויודע שהם מסוגלים לכאלה ביצועים. אבל העובדה היא, שהעולם לא ידע. או ליתר דיוק לא הבין. את גודל הבשורוה והפוטנציאל. רק כש- open AI שחררו את ההדגמה שלהם (כן כן, זו שאין לה חוש הומור ולא מזהה תרגילי חשבון), רק אז – העולם התפוצץ מההבנה של הפוטנציאל. זאת אומרת, שיש משמעות גם לממשק. ולחויית המוצר. ופרסום של מאמרים וכל מיני דוגמאות קטנות (שמרשימות בפני עצמן) פשוט לא עושה את העבודה. מי אמר ניהול מוצר?!


לסיכום, ככל שאני חושבת על המודלים האלה יותר, המח שלי מתפוצץ מהכיוונים של המוצרים שאפשר לבנות עליהם, ומהשינויים שיהיו בעולם. לדעתי יש כאן מהפכה בסדר גודל של האיפון/מובייל בכלל. ואולי יותר גדולה. זה לא מופרך בעיני, שאני בכלל לא מסוגלת להבין עד הסוף מה יהיה גודלה של המהפכה. ומי שמודאג מזה שהמודל לא יודע מה המקור של השם ״קיבוץ דפנה״ מפספס את העיקר.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...