HADAS SHEINFELD

קוד קופון לשלטון (המשפיעניות חלק 1)

בחודשים האחרונים למדתי קצת את עולם המשפיעניות, וגיליתי שזה ממש עולם שלם. 


דניאל עמית, היא אחת המגה-סטארים של העולם הזה (בארץ). היא מתעדת את החיים שלה, רק את החלקים היפים כמובן, וזה אומר בפועל – שלוש ארוחות ביום (חלקן במסעדות, וחלקן היא מבשלת ונותנת מתכונים), שנ״צ, קניות, יציאות בערב עם חברים. לפי התיעוד – לא נראה שהיא עושה הרבה יותר מזה. מה שכן – בין לבין, תוך כדי, ובעצם רב הזמן – היא ממליצה על מוצרים. החל מסירים ועד למסעדות, כולל בגדים, עיצוב הבית, איפור, וכל מה שאתם יכולים לחשוב עליו. 
היא כוכבת על, יש לה יותר מ-50 אלף עוקבים, ואת הבום הגדול של הצמיחה היא קיבלה בזמן הקורונה, בעיקר הודות למתכון אחד שקיבל את התואר ״פסטה דניאל עמית״. 

לפני שבועיים דניאל עמית עשתה רעש בעולם המשפיעניות, כשהיא העלתה פוסט שתוקף תופעה שבה חברות שמשתמשות במשפיעניות לקדם מכירות שלהן, נותנות למשפיעניות שונות אחוזי הנחה שונים. משפיענית אחרת בשם מעין אדם (שעד לאותו הרגע לא שמעתי את שמה, אבל מסתבר שהיא מפורסמת ברמה דומה) – הודיעה לעוקבות שלה שהיא ״תמיד תשיג להם את ההנחה הגדולה ביותר״, ודניאל עמית תקפה את הענין הזה. היא טענה שזו חוסר מקצועיות מצד החברות המסחריות. אם נותנים הנחה – צריך לתת אותה הנחה לכל המשפיעניות שעובדים איתם.

הויכוח הזה חשף בפני הקוראת הממוצעת קצת מהרקע של עולם המשפיעניות. והנה כמה מהתובנות שלי, מדריך למתחילות בעולם המשפיעניות:
– יש הבדל בין משפיענית ליוצרת תוכן. כל משפיענית צריכה גם ליצור תוכן – הרי זו הדרך שהיא מתקשרת עם הקהל שלה, אבל יש מי שהן ״יוצרות תוכן״ בהגדרה. זה בדרך כלל מי שעוסקת בענייני מתכונים/מבקרות מסעדות שהעבודה העקרית שלהן היא התוכן שהן יוצרות, שהוא מפוקס על נושא מסוים, יש להן מומחיות ועולם שלם מעבר להיותן ״משפיעניות״. מי היא ״משפיענית״ – העבודה שלה היא להיות מפורסמת. זו אבחנה דקה אבל חשובה.
– גם המשפיעניות וגם יוצרות התוכן – הן בעצם ״מדיה חדשה״. כך החברות המסחריות מסתכלות עליהן, וכשהן מחלקות את תקציב הפרסום שלהן, כמו שחלק הולך לפרסום בטלויזיה, חלק למודעות אינטרנט וכו׳ – חלק ילך למדיה של משפיעניות. אם בתשלום ישירות על פרסום, או בארועים שמיועדים למשפיעניות, וכו׳. 
– יש כמה פורמטים של פרסומות, שמדמים את העולם שאנחנו מכירים:
פרסום לצורכי ״ברנד״ – רק כי תראי את המשפיענית לובשת את הבגדים האלה, תרצי אותם. רק כי ישתמשו במוצר מסוים, גם את תרצי להשתמש בו. 
פרסום ״מכירתי״ – המשפיענית שולחת אותך לאתר ספציפי לקניה, בד״כ מלווה ב״קוד קופון״ שנותן לרוכשת הנחה ומסמן בצורה מדויקת קניה שהמקור שלה הוא המשפיענות. 
פורמט ״הנבחרת״ – קשר שהוא בד״כ שנתי בין משפיענית למותג, שבו באופן שוטף המשפיענית מפרסמת את המותג (כולל קוד קופון בדרך כלל). להבחר ל״נבחרת״ זו מטרה של משפיעניות, כי זה גם יוקרתי, וגם מבטיח הכנסה קבועה לתקופה. נבחרות יש למשל לוולט, לאל על, לסופרפארם. הנבחרת היא בדרך כלל מיקס של משפיעניות מסוגים שונים שפונות לקהלים שונים. 

לסיכום, מדובר בעולם שלם. אם מענין אתכם, אני ממליצה לעקוב אחרי הפודקסט של ליאת לוי קופלמן – אני הבוסית. ליאת היתה עורכת עיתונות מצליחה, שהבינה לאן הרוח נושבת ועשתה מעבר לעולם הוירטואלי. היא משפיענית בעצמה (חברה בנבחרת אחת לפחות), והיא גם מסבירה את העולם הזה, שהיא קוראת לו ״הכלכלה החדשה״, בפודקסט בו היא מראינת מומחיות ומשפיעניות.

דרך אגב, זה עולם שנשלט לחלוטין על ידי נשים. יש הרבה הרבה יותר משפיעניות, וכמובן גם הרבה יותר קונות/קהל נשי. 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...