HADAS SHEINFELD

אנשים לא אוהבים שינויים

האימרה הכי ידועה של מפתחים היא משהו כמו – if it ain’t broken don’t fix it.  ובעברית – אם זה לא שבור, אל תיגע. ההגיון מאחורי זה ברור – הרי קוד כידוע לכולנו הוא סוג של תיבת פנדורה, כל שינוי קטן יכול להוביל לבאג גדול, שיוביל לקריסת המערכת, שיוביל לבריחת כל הלקוחות, שיוביל לבריחת כל המשקיעים – והנה אנחנו כבר נפגשים בלשכת האבטלה בשבוע הבא.

מצד שני – הרי עולם הרשת הוא כל כך תחרותי, דינמי, משתנה. אפילו אם משהו עובד, הרבה פעמים צריך לשנות, לחדש, להתאים, לקדם. אני אפילו לא מדברת על פריצות דרך ושינוים מהפכנים, אלא על דרכים יותר אלגנטיות, שימושיות, ידידותיות, לעשות דברים.

מעבר לכך שמפתחים לא אוהבים שינויים, הרי ידוע לכולנו שגם משתמשים לא אוהבים שינויים. ההתנגדות לשינוי היא התגובה הראשונית הכי צפויה, אפילו לשינוי שהוא שדרוג משמעותי. מה שהיה קודם יותר טוב, ולו רק כי כבר התרגלנו. המשתמשים לא אוהבים שינוים כי הם בלתי צפוים, כי הם מערערים את תחושת הבטחון שלהם, השיכות והבעלות שלהם, וכי צריך ללמוד משהו חדש.

כל אלה סיבות לגיטימיות, אבל למנהלת המוצר עדין יכולות להיות סיבות טובות לשנות דברים, ולפעמים אין ברירה – פשוט צריך לנשום עמוק, לחשוב טוב טוב על מהות השינוי, העיצוב שלו, המשמעויות שלו, לאפיין, לפתח, להעלות לאויר ולהתפלל לטוב.

זהירות שינוי לפניך
זהירות שינוי לפניך

ואז… כשהחידוש כבר באויר, צריך שוב לקחת אויר.
להתעלם מההערות ביום הראשון. ולפעמים גם ביום השני.
אין מה לעשות, ההערות הראשוניות הן תמיד השליפות, והשליפות הן, מניסיוני המוגבל, בדרך כלל של אלה שלא אוהבים שינוים. אני לא יכולה לזכור מקרים רבים של שינוים שהובלתי ואנשים אמרו ממש מהרגע הראשון – מגניב, מעולה, עושה את העבודה. יותר מזה, גם אנשים שהיו מעורבים באיפיון, שהסכימו שהשינוי הוא לטובה באופן תאורטי, עכשיו שהוא כאן והם צריכים להשתמש בו – פתאום הם לא בטוחים. גם יש באגים, וזה לא ממש עובד כמו שהם ציפו… בדרך כלל התגובה היא – אהבתי את הגירסא הקודמת יותר.

אחרי זמן (אפילו קצר כמו יום יומיים), פתאום מתרגלים, פתאום מבינים את היתרונות, פתאום הכל נראה אחרת.

יכול להיות, שאחרי שנלמד את המשמעויות, נראה איך הלקוחות משתמשים בפיצ’ר, ונתרחק קצת מתהליך הפיתוח –  נמצא שיש עוד מקום לשיפור. זה אפילו סביר. יכול להיות אפילו שהיתה כאן טעות (פחות סביר, אם חשבנו על התהליך כמו שצריך מראש, אבל עדין קורה לפעמים), הכל יכול להיות. אבל בימים הראשונים – צריך לנשום עמוק ולחכות.

ולנשום… לפעמים זה לא קל כמו שזה נשמע.

_________________________________________________________________________

עוד מחשבות בנושאים דומים:

משתמשים אהוביםמי בעצם “מנהל את האינטרנט” המותגים או המשתמשים.

המשתמשים כמנהלי מוצר – על החשיבות, הכח והבעיתיות במעורבות של המשתמשים בקביעת דרכו של המוצר.

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...