HADAS SHEINFELD

מחסומים אחרונים לחיים הדיגיטליים

שני מחסומים עוד נשארו אצלי, מקובעים במנהגים של החיים האמיתיים  ולא עוברים לעולם הדיגיטלי, אבל אני מרגישה שהם עומדים להשבר בקרוב מאד.

1. היומן – סיפרתי כבר בעבר, שלמרות כל האפשרויות הדיגיטליות המרובות, אני עדין מחזיקה ביומן שבועי מהזן הישן, המודפס, הכרוך. קונה חדש כל שנה, ומשתמשת בו לצרכים ה”קלאסיים” – לוח שנה, קביעת פגישות, פתקים עם תזכורות ורשימות קניות, ספר טלפונים וכו’. זה נח שהכל במין פנקס כזה שהולך איתי לכל מקום, אני אוהבת לכתוב בכתב יד, יש לי את הסימנים הקטנים שלי, והרגלים שמשמשים אותי כבר שנים ולא היתה לי שום כוונה לותר עליהם. והנה פתאום, אני מגלה שכבר שבועיים לא כתבתי ביומן כלום. לא לפני (קביעת פגישות, רשימות קניות), ולא אחרי (תיעוד של דברים שהייתי עושה מדי פעם). כלום. ריק. וזה לא שלא היו לי חיים בתקופה הזו… אבל כל הפגישות נרשמות בגוגל קלנדר או באאוטלוק של העבודה, רשימות אני כותבת לעצמי עכשיו בג’ימייל – אני יודעת שלא לזה הוא נועד, אבל בפועל זה ממשק מאוד נח, לעבודה אני מנהלת tasks באאוטלוק, והנה – עובדה. היומן נזנח.
עוד לא ויתרתי עליו. יש כאן מטען רגשי והרגל שאני בטוחה שעוד אחזור אליו, ובכל זאת. מסתמן שינוי.

2. לקנות נעליים ברשת – אני קונה כבר כמעט הכל ברשת. מסירים ומחבתות, ועד לבגדים. מאומנות ועד ספרים. מחסום אחד עדין יש לי – נעליים. עדין נראה לי שנעלים אי אפשר לקנות בלי למדוד. אולי, יכול להיות, שנעלי ספורט או נעלים אחרות שבהן המידות קבועות, ברורות וידועות מראש, אולי אז זה אפשרי. אבל בנעלים שהם לא נעלי ספורט, זה נראה לי כמעט בלתי אפשרי לקנות ברשת. הרי צריך למדוד!
ואני חושבת לעצמי, שזה מחסום פסיכולוגי בלבד. הרי גם היום, כשאני קונה רק נעלים שאני מודדת בחנות, בערך בחצי מהפעמים אני מגלה אחרי זמן מסוים שהנעלים לא נוחות לי כמו שחשבתי. מלאתי לא מזמן שלוש שקיות של נעלים כאלה, שקניתי ונעלתי אולי פעם או פעמיים, ומסרתי אותן מתוך תקוה שמישהי אחרת תהנה מהן.
גם כאן, כמובן, יש מטען רגשי והסטוריה אישית. כשאת 1.80מטר את צריכה גם נעלים בהתאם, מידה 44 לנשים היא מידה ממש לא סטנדרטית. מה שאומר שבערך מגיל חטיבת הביניים יש לי מחסור קבוע באפשרויות בזירת הנעלים. וכאן נכנסת הרשת כמובן… אתמול גיליתי את האתר המדהים הזה, שיש בו הרבה מאוד אפשרויות, אופנתיות ביותר, בדיוק למישהי כמוני. יש לי עדין חששות (וגם המשלוח מאוד יקר), אבל מצד שני – המבחר, המבחר. מסתמן שעוד מחסום עומד להפרץ בקרוב.

 

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...