HADAS SHEINFELD

איפון, פיירפוקס ומה שבינהם

שני טרנדים בעולמנו הוובי והצר בשבועות האחרונים. ומי יודע מה הקשר?

טרנד 1 – האיפון הוא בעייתי

פתאום זה טרנדי, ומגה-בלוגרים מגלים שיש בעיתיות במבנה של האפ-סטור! כן כן, גדולים וטובים פתאום מודיעים שנמאס להם מאיך שאפל מנהלים את העניינים. נמאס להם שהם לא יכולים להשתמש באיזו אפליקציה שהם רוצים, נמאס להם שהם לא יכולים להחליף טלפונים/סימים, נמאס להם שאומרים להם איך ומה הם יכולים או לא יכולים לעשות עם הטלפון שלהם.

אז קודם כל – בוקר טוב! כל בעיות הגן הסגור שהיו עד עכשיו לא הפריעו לכם? פעם העובדה שזה מעוצב בחסד, נח לשימוש, ולא מתקרש הספיקה לכם. שלא תבינו לא נכון – אני הרי לא מהמעריצים. אני הרי חושבת שהגישה של אפל בעייתית מלכתחילה. אני שמחה שפתאום כולם מגלים שכל המגניבות בעולם לא שווה את הויתור על החופש והבחירה.

טרנד 2- פיירפוקס זה לא מה שהיה פעם

שוב, פתאום זה טרנדי, וכולם מתלוננים על פיירפוקס (בארץ – כל המערכת של חורים ברשת מאוכזבים, וכמובן גם בעולם). 3.5 זה כבר לא זה, הדליפות בזכרון, ההתמוטטיות, ואפילו לא כל הפלגאינים מוכנים לגירסא הזו! וזה נשמע לי כמו – אוי… זה לא מספיק מגניב לי… קשה לי…

בנושא הזה אני חושבת שאנחנו נסחפים קשות. נכון, הגרסא החדשה בעייתית, יש בה דברים שדורשים תיקון. אבל בכל גירסא היו כאלה (נכון ש-3 היתה קפיצה קדימה, וזה כייף לראות כאלה קפיצות, ובכל זאת). אני חושבת שפיירפוקס הוא עדין הדפדפו הכי שימושי, גם למשתמשים ה”פשוטים” וגם לחיות הרשת. מעבר לזה, אני חושבת שצריך להיות קצת נאמנים לרעיון של השוא”ש, של הקוד הפתוח, של פיתוח עולמי שנעשה באמת לטובת הקהילה והמשתמשים.

FF and iPhone
שנינו ביחד וכל אחד לחוד

מה הקשר בין שני הטרנדים? טוב ששאלתם! לפותר החידה יוענק שי צנוע מתנת… גוגל כמובן.

גוגל היא הקשר בין שני הטרנדים, למי שלא הבין. לא בצורה אקטיבית או יזומה, אבל מאחורי הקלעים, המעורבות של גוגל, הכח שלה בכל הגזרות, הוא הקו המקשר.

ההסתיגות מהאיפון היא מסיבות רבות, אבל הטריגר שהניע חלק מהבלוגרים הוא הדחיה של האפ-סטור את אפליקצית google voice, שהיא אפליקציה שמאפשרת ניהול חכם של קו טלפון (החל מקבלת ושמיעת הודעות, ועד ניהול הקו עצמו).

ההסתיגות מפיירפוקס יכולה להרשות לעצמה להיות טרנדית, עכשיו כשיש מתחרה על כתר “הדפדפן שהוא לא IE” – כלומר כרום. פתאום כרום עובד הכי מהר, ומתחילים להיות לו תוספים, והנה… אלטרנטיבה.

בקיצור חברים – האיפון כנראה לא ימות בקרוב (להיפך – הוא עושה עליה!), והמודל שלו ימשיך לעשות עבור אפל עוד הרבה כסף, ולשמח משתמשים רבים (כן כן, אי אפשר להכחיש). אבל אם תיסדק קצת קליפת ה”אנחנו מגניבים וזה מה שחשוב”, אני בעד. לגבי פירפוקס, אני מאוד מקוה שהוא לא ימות בקרוב או ברחוק. אני מקוה שנצליח לשמור אלטרנטיבה פתוחה, ולהיות סבלנים לבעיות שלה, כי עם כל הכבוד לגוגל – אני אשמח לבחור באופציה שאינה גוגלית/אפלית/מיקרוסופטית.

_______________

עוד באותם עניינים:

לא מתרגשת מהתפוח

שונאת איטיונס

לאן הולך הדפדפן

על חשיבות הדפדפן

עוד תוכן מעולה מהבלוג

בהמלצת Galit Galperin הקשבתי לפודקסט Artificial - the Open AI Story. הפקה משותפת של הוול סטריט גו׳רנל וספוטיפיי, יש כבר 3 פרקים באויר והרביעי אמור להגיע בקרוב. אני עוקבת אחרי open AI...
אתמול נפתח המחזור החדש של הגילדה למנהלי מוצר.ההוא שהיה אמור להיות מחזור אוקטובר.רעדו לי הברכים כשפתחתי את ההרשמה מחדש בדצמבר, אחרי שב 7.10 הכל נעצר.זו בעצם החזרה הרשמית שלי לסוג של עשיה,...
מרטי כתב פוסט סיכום וגם פירסם הרצאה עם תחזיות פרודקט ל- 2024, שבעצם מסכמים את כל מה שהוא חושב על התפקיד של מנהלי מוצר בתעשיה בימינו. למי שמכיר את הקו של מרטי...